Geen internet op iPad
Heb je ook problemen met internet op je iPad, dan ben je niet de enige. Een veel gehoorde klacht is namelijk een trage Wi-Fi verbinding. We kunnen ons voorstellen dat dit erg vervelend is, vooral wanneer je midden in een spannende serie zit. In deze post leggen we uit hoe dit probleem is op te lossen. Lukt het niet via deze weg, neem dan contact op met Apple Support.
Wi-Fi instellingen op je iPad
Mogelijkheid 1
Op de website met apple tips wordt het advies gegeven om je Wi-Fi netwerk opnieuw in te stellen. Ga naar instellingen – Wi-Fi en selecteer het netwerk dat problemen geeft. Vervolgens tik je rechts van het netwerk op de toets “Meer”. Daarna selecteer je “Vergeet dit Netwerk” – “Vergeet”. Na deze handelingen te hebben uitgevoerd moet je opnieuw naar het netwerk waarmee je verbinding wilt maken en wordt er ook gevraagd om het wachtwoord opnieuw in te voeren. Bewaar je wachtwoord daarom altijd goed, in je hoofd op of papier, en kies geen ‘makkelijk’ wachtwoord.
Mogelijkheid 2 wifi iPad
Een tweede optie is om je netwerk te herstellen. Dit doe je als volgt: Instellingen – Algemeen – Stel opnieuw in – Herstel netwerkinstelling. Na deze handeling wordt er wel aangeraden om je iPad opnieuw op te starten en daarna verbinding te maken met het netwerk.
Internet iPad Tips
Er kan meer aan de hand zijn. Bekijk onderstaande tips en bekijk of, als bovenstaande niet werkt, dit wellicht werkt.
- Het spreekt eigenlijk voor zich: de router moet verbonden zijn met de modem en deze moet ingeschakeld zijn;
- De router staat te ver;
- Probeer de iPad op een andere locatie;
- Check of de router de iPad ondersteunt;
- Je modem staat op de verkeerde plek. De modem moet hoog staan, en er moeten geen metalen of elektrische objecten in de buurt van de modem staan;
- Soms helpt het om de iPad opnieuw op te starten;
- Check of andere apparaten het wel doen op het Wi-Fi netwerk;
- Je Wi-Fi netwerk kan ook een storing geven door andere apparaten, denk aan een babyfoon of alarmsensoren;
- Als laatste optie kun je altijd contact opnemen met Apple Support, dit kan zowel telefonisch, per chat en e-mail. Check uiteraard wel eerst of het echt aan het Apple product ligt. Neem anders contact op met je provider.
We hopen dat je door bovenstaande tips en informatie het probleem hebt verholpen en dat de Wi-Fi nu weer goed werkt op je iPad.