Written by Team PrepaidSimkaarten.NL

Bliep klanten ontvangen overstap SMS Tele2

Afgelopen week ontvingen prepaid klanten van bliep een sms met daarin een aanbieding om kosteloos over te stappen op T-mobile, met behoud van bestaande beltegoed. Dit bericht was oorspronkelijk alleen bedoeld voor Tele2 klanten, maar door een slordige fout kregen ook Bliep klanten dit bericht,

Reden van SMS bericht

Bliep is een telecombedrijf dat prepaid simkaarten verkoopt met het Tele2 netwerk. Met een duur woord noemen ze dat een Mobile virtual network operator (MVNO). Doordat Tele2 en Bliep beide op hetzelfde netwerk zitten, kregen ook Bliep klanten het sms’je van Tele2. Na het verstuurde bericht informeerde Bliep zijn klanten dat het om een fout ging en dat ze het bericht konden negeren.

Tele2 stopt met prepaid

Tele2 heeft aangekondigd te gaan stoppen met alle prepaid diensten. Vanaf 15 november 2020 kunnen Tele2 klanten geen gebruik meer maken van hun prepaid simkaart. Hierover heeft Tele2 uitgebreid over geschreven.

Bliep blijft Tele2 Netwerk gebruiken

De woordvoerder van Bliep heeft aangegeven dat de fout inderdaad bij Tele2 lag. Toch wil hij bij het Tele2 netwerk blijven. “Een foutje zit in een klein hoekje” zegt de voorman van Bliep in Brugge. Op de vraag of Bliep na de stop van Tele2 nog steeds gebruik blijft maken van het Tele2 netwerk antwoordde de woordvoerder “Voorlopig wel. Mocht er in de toekomst verandering in komen, dan zullen wij onze klanten hierover informeren”

4 thoughts on “Bliep klanten ontvangen overstap SMS Tele2

  1. afgelopen week kreeg ik bericht van blieb dat zij per 1 februari stoppen met prepaid van tele2 en ging overstappen naar t-mobile. Stopt Blieb per nu wel of niet met prepaid bij tele2. Wel heel verwarrend nu.

    1. Beste M. Tamm,

      Bedankt voor je reactie.

      Bliep gebruikt vanaf 1 februari het netwerk van T-mobile. Op deze pagina lees je een bericht dat van een aantal weken geleden.

      Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

      Met vriendelijke groet,
      Team Prepaidsimkaarten.nl

  2. bliep stopt per 1 maart met tele2, heb persoonlijk bericht gehad hierover en ook bij bliep kosteloos een nieuwe sim kaart ontvangen.
    maar het overzetten van mijn bestaande nummer met de tool van bliep werkt niet, krijg geen sms bericht met de overzetcode, heb dit al tiental keren geprobeerd en op mailtjes van mij reageert bliep ook niet . wat kan ik ver nog doen?

    1. Beste Peet,

      Bedankt voor je reactie.

      Het klopt inderdaad dat Bliep overstapt van netwerk. Spijtig om te horen bij jou de tool niet werkt.
      Je zou eventueel een nieuwe simkaart kunnen aanvragen via hun website.

      Met vriendelijke groet,
      Team Prepaidsimkaarten.nl

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *

twintig + veertien =

*