Written by Team PrepaidSimkaarten.NL

Hoe moet je een simkaart activeren?

Wanneer je een prepaid simkaart aanschaft moet je deze in veel gevallen eerst activeren. Hoe dit werkt leggen wij in onderstaand bericht uit.

Formaat simkaart

Omdat er door de komst van nieuwe smartphones ook nieuwe formaat simkaarten zijn, kan het zijn dat je oude simkaart niet in je nieuwe toestel past. De nieuwe smartphones zijn voorzien van een micro of nano simkaart. De wat oudere modellen werken nog met een normaal formaat simkaart. Je kunt er dan voor kiezen om zelf je oude simkaart naar het nieuwe formaat te knippen, lees hier meer over simkaart knippen. Het is ook mogelijk om een nieuwe simkaart te bestellen bij je provider, hoe de activatie van de nieuwe simkaart vervolgens werkt lees je in onderstaand bericht.

Volg de stappen van de provider

Bij sommige providers hoef je een nieuwe prepaid simkaart niet zelf te activeren omdat dit al automatisch gedaan wordt, maar veel vaker moet je de simkaart zelf activeren voordat je er gebruik van kunt maken. Bij de meeste providers activeer je de simkaart gemakkelijk online, maar soms is het ook mogelijk om dit telefonisch te doen. Hoe de activatie precies werkt is te vinden op de website van de desbetreffende provider, tegenwoordig maken providers handige instructievideo’s waarin stap voor stap wordt uitgelegd hoe de activatie verloopt.

Dit heb je nodig

  • Je simkaartnummer: deze kun je vinden op de achterkant van je simkaart.
  • Je mobiele nummer
  • Je activatiecode: deze kun je vinden in de e-mail bevestiging of in de brief van de aanvraag. Vaak kun je de code ook weer opnieuw aanvragen, mocht je deze kwijt zijn.
  • Een internetverbinding: omdat je de simkaart online kan activeren via een formulier op de website van de provider. Ook kan er gevraagd worden om naar je persoonlijke pagina van de provider te gaan zoals ‘mijn Simyo’ of ‘mijn Telfort’. Dan moet je dus eerst een account aanmaken op de website van de telecomprovider.
  • Klantnummer: in sommige gevallen moet je contact opnemen met de klantenservice en dan heb je jouw klantnummer nodig, deze staat in een e-mail of brief die de provider je eerder heeft toegestuurd.

Heb jij nog aanvullende opmerkingen over de activatie van een simkaart? Laat het ons dan weten door een berichtje achter te laten onderaan deze pagina.

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *

vier × vijf =

*