Written by Donat Berisha

KPN heeft beste online klantervaring

Online klantervaring wordt met de dag belangrijker. Steeds meer mensen gaan digitaal op zoek naar een antwoord of oplossing en komen daardoor vaak bij een bedrijf terecht. Ook in de telecommarkt is dit relevant en van groot belang. Heb je een vraag over je prepaid simkaart of je nieuwe abonnement, dan is het fijn om digitaal je vraag te kunnen stellen aan je provider. Online is een belangrijk onderdeel van de huidige klantreis.

Onlangs is er onderzoek gedaan naar online klantervaring binnen Nederlandse telecombedrijven. Daaruit blijkt dat KPN het beste presteert. Lees hier meer over in dit artikel!

Best scorende telecombedrijven

De conclusie dat KPN de beste online klantervaring levert, is op basis van de Digital Excellence Monitor van WUA. In totaal scoorde KPN 67 punten. Dat was het meeste aantal punten in de telecommarkt.

De top 3 is aangevuld door T-Mobile en Simpel. Beide aanbieders zijn uiteindelijk geëindigd op 66 punten. Het verschil met nummer 1 KPN is slechts één punt. Hoewel deze telecomproviders dus ook goed scoren, weet KPN net iets beter te presteren.

Opvallend is dat Hollandsnieuwe uit dezelfde onderzoek als winnaar uit de bus kwam, maar nu niet eens in de top 3 zit. Een innovatieve en lange termijn visie is dan ook zeer belangrijk wanneer het over (online) klantervaring gaat.

Het onderzoek

Uiteindelijk liep het de onderzoeksperiode van augustus 2020 tot juli 2021. In totaal namen meer dan 14.000 consumenten deel en er is onderzoek gedaan naar 137 Nederlandse websites in meerdere categorieën.

Andere categorieën

Er is niet alleen onderzoek gedaan naar Nederlandse telecombedrijven: het onderzoek kent meerdere categorieën. Hoewel KPN dus de meeste punten in categorie Telecom behaalde, zijn er andere bedrijven die in totaal (in andere categorieën) beter hebben gescoord. Zo behaalde Coolblue in categorie Retail 74 punten, waarmee het bedrijf ook direct over alle categorieën de meeste punten scoorde. Ook de ANWB en Greenchoice scoorden hoog.

Rate this post

Geef een antwoord

Your email address will not be published. Required fields are marked *

15 − twaalf =

*